Uncategorized

Tips voor een uniek ontwerp!

Naambordje ontwerpen

 

 

Het is een feit: uw merk is een van de eerste dingen die mensen opvallen aan uw bedrijf. Het is ook een van de laatste dingen die ze zich herinneren. Dus hoe maak je het memorabel? Het antwoord ligt in meer dan alleen esthetiek. Uw logo is meer dan een simpele afbeelding. Het belichaamt uw bedrijfscultuur, identiteit en waarden. Een slecht ontworpen logo vertelt potentiële klanten meteen dat uw kleine bedrijf niet gericht is op kwaliteit of design, en dat u niet bereid bent om tijd en geld te investeren om ervoor te zorgen dat het hetzelfde weerspiegelt als uw andere zakelijke ondernemingen. Het is gemakkelijk om overweldigd te worden door alle opties bij het ontwerpen van een nieuw logo voor uw bedrijf. Er zijn immers zoveel factoren die u moet overwegen voordat u een definitieve beslissing neemt – zoals of u een logo met één woord of met meerdere woorden wilt, welke kleuren het beste bij elkaar passen en of u iets abstracts of realistisch wilt. Zelfs met zoveel variabelen om rekening mee te houden, hoeft het niet overweldigend of stressvol te zijn! Het is gemakkelijk om je eigen naambordje te ontwerpen met de online tool van de website. Volg deze tips voor het ontwerpen van een succesvol nieuw logo, en uw volgende iteratie wordt een home run!

Leer je publiek kennen

Voordat u uw logo gaat ontwerpen, moet u de tijd nemen om uw klanten en publiek te leren kennen. Als u dat niet doet, zou u wel eens een logo kunnen ontwerpen dat niet aanslaat bij uw klanten. Als u geen ontwerper bent, maar een klant, probeer dan uw favoriete winkels te bezoeken en observeer de logo's die ze gebruiken. Hoe geven ze je een gevoel? Nodigen ze je uit in hun winkel en merkcultuur, of laten ze je naar de deur rennen?

Als de logo's die u ziet geen verband lijken te houden met uw klanten, is het tijd om de tijd te nemen om ze beter te leren kennen. Ontdek wie uw klanten zijn, wat ze leuk vinden, welke merken indruk op hen maken en waarom. U kunt zelfs een klantenonderzoek invullen om meer over hen te weten te komen! Door dit te doen, bent u zeker dat u een logo creëert dat het bedrijf en zijn klanten accuraat weergeeft.

Doe grondig onderzoek

Een logo is meer dan alleen een naam. Het is een visuele weergave van de waarden, missie en concepten van uw merk. Daarom is het cruciaal dat u een logo kiest dat zowel esthetisch als representatief is voor uw merk! Voordat u begint met het ontwerpen van uw logo, moet u echter eerst de doelgroep van het logo onderzoeken. Als u een logo ontwerpt voor een voedings- of drankmerk, moet u nagaan welke mensen dat type product verkiezen. Als u een logo ontwerpt voor een bedrijf in de gezondheidszorg, moet u de behoeften en voorkeuren onderzoeken van mensen die dat soort diensten gebruiken. Zo vermijdt u een logo dat de waarden van uw merk niet vertegenwoordigt en een te algemeen logo.

Als u niet zeker weet wie uw klanten zijn, begin dan met het onderzoeken van algemene demografische gegevens. Op wat voor soort mensen richt u zich meestal met uw product of dienst? Op welke leeftijdsgroep richt u zich meestal met uw producten of diensten? U kunt ook proberen te kijken naar de concurrenten in uw branche om een uitgangspunt te krijgen.

Vermijd cliché logo's.

Er is niets mis met het maken van logo's die een vorm van inspiratie hebben van traditionele logo ontwerp tropes, maar je moet ervoor zorgen dat je niet te repetitief of cliché bent.

Neem bij het ontwerpen van uw logo de tijd om na te denken over de thema's, kleuren of afbeeldingen die u wilt gebruiken. Probeer zo uniek mogelijk te zijn en vermijd het gebruik van logo's of visuele elementen die te veel gebruikt worden.

Als u probeert te komen met een uniek logo ontwerp dat volledig anders is dan de rest zonder het gebruik van clichématige elementen, moet u een aantal serieuze ontwerpbeslissingen nemen. U moet rekening houden met zaken als het doel en de doelgroep van het logo, het beoogde gebruik en de schaal van het logo en de beoogde levensduur van het logo.

Laatste woorden

Zoals je ziet, is het creëren van een succesvol nieuw logo meer dan het kiezen van een funky afbeelding of het verkrijgen van een gratis logo ontwerp online. Het vereist een grondig onderzoek naar het publiek van uw merk, een visuele weergave van de waarden van uw merk en een voortdurende inspanning tot rebranding.

Om het meeste uit uw logo-ontwerp te halen, moet u deze vijf tips in gedachten houden. Zo bent u zeker dat u een logo creëert dat uw merk goed weergeeft, de waarden van uw merk overbrengt, esthetisch aantrekkelijk is en uw merk voor de komende jaren vertegenwoordigt.